Poll Anketa: F5J-N pravilnik
Anketa: F5J-N pravilnik
OptionResults
Bez promjene postojećeg Pravilnika5 Votes - [17.86%]
Vrijeme rada motora 45 sekundi , fiksno, nakon toga 10 min radno vrijeme15 Votes - [53.57%]
Vrijeme rada motora do 45 sekundi, variabilno (odbija se od 10 min radnog )6 Votes - [21.43%]
10 min radno vrijeme, motor variabilno prema izboru2 Votes - [7.14%]
Nekakva drugačija opcija...0 Votes - [0%]

Diogen
Posted 21/10/2009 13:51 (#16563 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Ja, kao 'najstariji iz najbrojnije familje' koja učestvuje u F5J-N dozvoljavam si konstataciju: možemo biti zadovoljni sa sezonom 2009! 38 učesnika, ako ne računamo F1N-(150), onda smo najbrojnija kategorija ! Usput, slušam neke ideje oko izmjena pravilnika, skraćivanje vremena rada motora, ukupno vrijeme od kojega se odbija rad motora i slićno. Moje mišljenje o tome je da je za to možda još malo prerano! Naime, meni i dečkima to odgovara, jer nemamo problema sa penjanjem, ali takva izmjena pravilnika će dovesti u nepovoljnu situaciju potpune početnike u ovoj kategoriji! Nije vrijeme da ih se obeshrabruje prilikom ulaska u kategoriju, a oni koji žele , mogu se izdvojiti u već predloženu elitnu F5J unlimited gdje već postoje takva pravila ! Neka F5J-N ostane entry disciplina!
Uostalom, ako bude falilo takmičara u unlimited, ja lako u G(l)uppya ubacim jedan inrunner pa startam ..čisto entuzijastički... :-)

Damir
-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 21/10/2009 14:44 (#16564 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Naravno Damir da nećemo mijenjati pravila za F5J-N kategoriju, već nam je samo bila želja da analiziramo mogućnosti i želje natjecatelja za veliku kategoriju. Iz tvog posta mogu zaključiti da ćeš se i ti uključiti u unlimited kategoriju.
Dakle, sada nas je petero.

Danijel Štefičar
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 4/12/2009 01:03 (#16999 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
Ovaj argument s "Početnicima" ne razumijem. Pa tko je uspio uopće pobjediti do sada. 90% tekmi je pobjedio jedan natjecatelj koji penje oko 35% više od ostalih najbližih konkurenata (koliko sam ja procjenio odokativno) a od početnika duplo. A fly off je po mraku bez termike?!
Da se razumijemo ja se ne tekmam, i nisam nešto osobno zainteresiran za ovu kategoriju već se samo javljam jer već duže slušam argumente da se ne dira ništa zbog "počenika".

Mislim da bi plasman početnika bio isti sa ovim ili onim pravilima. (po mome trajanje rada motora npr 40 sek bilo bi primjerenije)



Top of the page Bottom of the page
Bojan
Posted 4/12/2009 09:30 (#17000 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

100010025
Location: Zagreb

O tome je bilo riječi na zadnjoj sjednici MK. Evo dio zapisnika koji se tiče rada motora:

"Rasprava o dužini rada motora u kategoriji F5J –N.
Zbog velikih visina koje se postižu radom motora od 1 minute predloženo je da se rad motora skrati na 45 sekundi. Predloženo je i da se rad motora ne mjeri odvojeno već da ono bude unutar radnog vremena od 10 minuta. Nakon rasprave odlučeno je da će konačna odluka biti donešena na slijedećoj sjednici MK."

evo link - http://www.aeromodelarstvo.net/Zapisnici/mk_2009-10-21.PDF

 


-----
Bojan Stürmer

www.aeromodelarstvo.net
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 4/12/2009 13:45 (#17003 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Bojan - 4/12/2009 09:30

O tome je bilo riječi na zadnjoj sjednici MK. Evo dio zapisnika koji se tiče rada motora:

"Rasprava o dužini rada motora u kategoriji F5J –N.
Zbog velikih visina koje se postižu radom motora od 1 minute predloženo je da se rad motora skrati na 45 sekundi. Predloženo je i da se rad motora ne mjeri odvojeno već da ono bude unutar radnog vremena od 10 minuta. Nakon rasprave odlučeno je da će konačna odluka biti donešena na slijedećoj sjednici MK."

evo link - http://www.aeromodelarstvo.net/Zapisnici/mk_2009-10-21.PDF



Kada bi trebala biti slijedeca komisija? Tek toliko da znam koji je termin posto budem pripremao avion za novu sezonu i ako ce biti tako kao sto je gore navedeno morat cu malo optimizirati avion... sada opet nekome nece biti jasno kako i zasto?!
Ako se bude skracivao rad motora visine ce biti daleko manje i nece biti toliko pravocrtnog letenja i "odrzavanja" aviona u dobrom zraku, vec ce prije trebati reagirati i iskoristit svaki dasak termike. Dosad sam primjetio da su imali nesto prednosti stabilni avioni koji bi gubili sto manje visine na startu kada vidljivost nije najbolja, a "pravo" letenje pocelo je tek nakon 3-4 minute kada si izgubio svu startnu visinu a avion je bivao sve veci i veci ))
Malo sale ali nisam daleko od istine, pa tako sada razmisljam da mi u slucaju promjene pravila ne treba avion duzine 1,5m i raspona 2,3m
Svakako bude zanimljivo pratiti kako budu promjene utjecale na daljni razvoj F5J-a, osobno mislim da bude kategorija postala nesto zahtijevnija i pogreske ce se skupo placati

Posebno me veseli cak 9 najavljenih tekmi u 2010 god.
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/12/2009 17:31 (#17009 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Kao (možda) najveći zagovornik kraćenja rada motora, da i ja napišem koje slovo. F5J/N su relativno mali i lagani modeli i onda ih potjerati na preko 250 metara početne visine je bedastoča. Usporedbe radi, zamislite si da je u F3J početna visina cca 400 metara). Znači, nakon gašenja motora su već na granici vidljivosti, a ako su se slučajno našli u stupu, za još jednu minutu nestaju i pilot mora skidati visinu da ga vidi. Ako je vrijeme "suho" (bez termike) s te visine većina modela isplanira tih 10 minuta. F5J tekma je u jedrenju, a ne u visini penjanja. Veliki broj natjecatelja u prve 2-3 minute ni nezna kaj se s modelom događa, osim ak mu se brzo smanjuje i nestaje iz vida - termika, ili ak je za minutu na pol visine - panika, kaj sad, ponavljati pa se možda posreći. Kraće vrijeme rada motora bi cijelu priču malo prizemljilo, a pilot bi morao već prije starta razmišljati, gdje bi se mogao piknuti stup ili gdje je manja rupa. Uz to, mislim da bi i početnici uz bolju vidljivost, modele letjeli čišće, da bi naučili prepoznati razliku između stupa, držanja i rupe ...


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 4/12/2009 19:57 (#17014 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Ako je Dlaka (možda) najveći zagovornik kraćenja rada motora, onda sam ja (možda) najveći zagovornik slobodnog odabira vremena rada motora.
Zašto limitirati pilota sa početnom visinom modela? Mislim da se određivanjem vremena rada motora naprosto nameće svima početna visina, koja niti približno nije ista. Naravno da model koji za 1 minutu ili 45 sekundi postigne 30% veću visinu ima teoretsku šansu ostati 30% vremena duže u zraku. Pa kako onda takva tekma može biti ravnopravna i fer? Mislim da će se skraćivanjem vremena sa 1 minute na 45 sekundi nametnuti još veća razlika, odnosno da će oni sa modelima, koji slabije penju imati još manje šanse biti konkurentni, budući da im se sada još više smanjuje, ionako mala početna visina i mogućnost pronalaska termičkih stupova.
Znam da će mi sada nekolicina vas odmah predbaciti da se ovdje radi o termičkom letenju i da se dužina leta temelji prije svega na vještini pronalaženja termičkih stupova, a ne brzom penjanju. Slažem se sa time, ali znam i to da su na većim visinama termički stupovi širi i jači, dok je niže puno malih balončića za koje ti treba jako puno umijeća da ih iskoristiš. Dakle, više je sigurnije, a visina je ovdje određena samo za «odabrane».
Nije istina da u vremenu bez termike većina ostane gore 10 minuta, istina je da je većina modela već neko vrijeme na zemlji, dok 1-3 modela veselo klizi po zraku iz razloga što su postigli veću početnu visinu.
A ako bi se dopustio slobodan odabir vremena rada motora, onda bi pilotima modela, koji za, recimo, minutu ostanu cca 30% ispod visine modela koji najviše penju, bilo omogućeno da produže rad motora za cca 15 sekundi i postignu istu visinu kao modeli koji bolje penju.
Mislim da bi tek onda, kada svi s otprilike iste visine započnu jedrenje, došlo do izražaja pravo natjecanje u termičkom letenju, za razliku od sadašnjeg načina, kada je većinom početna visina određivala pobjednika.
Dakle, moramo odlučiti ako želimo nastaviti slijedeće godine natjecanja u brzom penjanju ili termičkom letenju, za što je preduvjet donekle ista visina, odnosno kod nas fakultativno vrijeme rada motora.
Iz toga razloga je prošle godine u Slovačkoj i organizirano nekoliko FXJ tekmi, pri čemu je svaki model imao limitator visine koji mu je prekinuo rad motora na 200 metara. Na taj način se ova motorna kategorija jako približila F3J kategoriji, gdje je stvarno potrebno pokazati umijeće jedrenja, a ne umijeće penjanja modela.

Slažem se s Dlakom da je bedastoća potjerati model do 250 metara, ali očigledno samo «bedasti» onda i pobjeđuju.

Na kraju bih želio samo da ova naša motorna kategorija svima pruži istu mogućnost za bodove, a ne da se ne, već na samom početku, nekoga diskriminira zbog pravila nametnutih od strane manjine.

Ovo, gore navedeno, ne pišem kao čisto teoretiziranje, već iz vlastitog iskustva, na Euro natjecanjima, gdje su od samog početka postojala pravila o slobodnom vremenu odabiranja rada motora i gdje je daleko veća mogućnost za ravnopravnije natjecanje, gdje ne postoje favoriti i outsideri, već se uspjeh temelji na vlastitoj odluci, a to mislim na vrijeme rada motora i odabiru lokacije za jedrenje.
Na taj način smo ja i sin Igor ostvarili 2 pobjede na Euro kupu u Slovačkoj (Igor 1. u juniorskoj konkurenciji i 3. u senorskoj, a ja 1. u seniorskoj konkurenciji u Mađarskoj.)
Ove uspjehe smo ostvarili sa modelima sa kojima letimo i na našim domaćim tekmama, ali budući da njima ne postižemo najveće visine, nismo naravno niti mogli pobijediti.

Molim ovo naše natjecateljsko društvo da iznese svoja razmišjanja o promjenama u ovoj kategoriji, te da se odluči za najpravedniju varijantu promjena, koje bi svima omogućile postizanje najboljih rezultata, te da se između svih natjecatelja izradi anketa o promjenama pravilnika.

Danijel Štefičar
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 4/12/2009 20:05 (#17015 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
A zašto jednostavno ne probati jednu sezonu sa slobodnim odabirom vremena rada motora pa da vidimo kako će se stvari odvijati? Ne vjerujem da će netko radi toga odustati od takmičenja. Tak i tak svi velimo da nam rezultati nisu bitni
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/12/2009 20:14 (#17016 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Danijel i Krešo,

na samom početku sam bil za slobodno određivanje rada motora, za to sam naravno i danas. Živjela sloboda odlučivanja!


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 4/12/2009 20:19 (#17018 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Ja nikad nisam bio protiv te opcije, dapače
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 4/12/2009 21:17 (#17021 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Daniel - 4/12/2009 19:57

A ako bi se dopustio slobodan odabir vremena rada motora, onda bi pilotima modela, koji za, recimo, minutu ostanu cca 30% ispod visine modela koji najviše penju, bilo omogućeno da produže rad motora za cca 15 sekundi i postignu istu visinu kao modeli koji bolje penju.

Ja nisam u toku i ne poznajem taj termin ''slobodan odabir vremena rada motora''. Da li to znači da tko hoće može zagristi sa radom motora u radno vrijeme bez posljedica, tj. toliko gubi od radnog vremena?
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 4/12/2009 21:47 (#17023 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Ne, nego imaš radno vrijeme od 10 minuta i možeš koristiti motor 10 sec ili 55 sec. Tek kad ugasiš motor štoperica kreće i koliko ti ostane do kraja to ti se računa
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
NiX@
Posted 4/12/2009 22:59 (#17025 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

10025
Location: Ludbreg
Pozdrav,

ja sam također za uvodenje slobonog rada motora, ali sam mišljenja da to vrijeme koje ti je upaljen motor mora biti ograniceno. Predlazem da to bude 1 minuta.
U F5J kod Hrvata, prevelike su razlike za ulazak u fly off na tekmama kad nema bas previse termike i oni koji imaju 2-3 minute motora odu u stratosferu, jednostavno usmejer model u vjetar i oces-neces mora ostat 10 min u zraku. To mi je jednostavno jadno. A onaj koji ce imat 1 min, ostat ce 7 min i ovaj ce dobit 1000 jer je otisao bogu izanogu. I ako ne ogicimo taj motor na neko razumno vrijeme, opet ce se dogodit isto u takvim situacijama, ko bolje/brze penje bit ce u prednosti.
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 5/12/2009 10:44 (#17028 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
godina - broj učesnika DP F5J-N
2007. - 7 učesnika
2008. - 16 učesnika
2009. - 22 učesnika

S obzirom je da F5J-N kategorija od svog uvođenja u 3 godine narasla preko 300 % po broju učesnika, smatram da skraćivanje vremena rada motora nije dovoljno da se zaustavi ovaj negativan trend.

Damir

Edited by Diogen 6/12/2009 09:24

-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 5/12/2009 14:05 (#17029 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
U potpunosti se slazem sa Nixom jer je to jedini razuman prijedlog!
Ogranicenje gornje granice rada motora svakako treba uvesti jer u protivnom vidjeli budete (ne)smisao no-limit motora. Iz istog razloga ne hodam vise na F5J tekme za SLO i EURO cup. Pogledajte kako je tamo prosla promjena pravila. Gotovo sasvim izumrla nasa "mala" kategorija!!! U unlimited F5J zbog brutalnih "setupa" i male razlike u trajanju motora pojedinih modela od najvise 10 sekundi ta promjena se gotovo ni ne primjeti jer tih 10 sekundi na kraju krajeva moze se kompenzirati sa slijetanjima.
Jadno je penjati motorom 120 sek. na granicu vidljivosti i zatim 8 minuta ni mrdnuti palicom te gledati kako se model ne mice lijevo/desno vec cekati i boriti se nacinom kako prizemljiti model iz stratosfere. Onda o termickom letenju vise nema govora i neka mi nitko ne kaze da zna sto se sa modelom od ca. 1,7m rapona desava na visinama >250m...

p.s.
Kao primjer navesti cu biser svih bisera na tekmi u SLO nakon uvodjenja NO-limit trajanja motora:
Dosao na F5J tekmu lik sa F5B raketom (citaj kamenom) sa rasponom ca. 2,2m i dok se ostali borili sa teskim vremenskim uvjetim on zapalio svoju pilu prema slobodnoj procjeni na >350m. Tamo su vladali 10x drukciji uvjeti nego u zraku kakvom su letjeli "pravi thermik" piloti i naravno do vremena dok se mu ta pila nije raspala u zraku pokupio je sve 1000 a ostalima ostavio mrvice


-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 5/12/2009 14:45 (#17030 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Naravno i ja se slažem da se max vrijeme rada motora ograniči na 1 minutu.



-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Omi
Posted 5/12/2009 16:26 (#17031 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac
Dali bi bila ekstremna ideja da se u Fly Offu skrati rad motora na 30ak sekundi?
-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
NiX@
Posted 5/12/2009 17:00 (#17032 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

10025
Location: Ludbreg
Evo da malo obrazlozim zasto bi ja ogranicio radno vrijeme na 1 min.
Naprimjer ako pogledamo prvu ovogodisnju tekmu u Nedeliscu gdje se sa gotovo -300 bodova ulazilo u fly off.
Kod nekih extremnih uvjeta (jak vjetar ili vrijeme gdje nema gotovo nikakvih dizanja), ja ugasim motor nakon 60 sec.
Netko ko ima motor 2 min, imat ce duplo vecu visinu nego ja. Ja sletim nakon 7 minuta, a on ostane gore, i jos se muci da side dole na vrijeme i napravi 10 minuta leta.
Ja dobivam 800 bodova, on dobiva 1000, sto je -200 za mene. A sad naprimjer neka bude situacija da oba ostanemo do kraja ja dobivam 1000, a on nesto vise od 900 bodova sta je -100 za njega. On tu situaciju moze ponoviti 3 puta i uci ce u finale, a ja samo 1 put.
Nadam se da sam dobro objasnil. Pozdrav


Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 5/12/2009 17:38 (#17033 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Nixa, što te priječi da i ti imaš motor duže, pa te nitko neće ugroziti, ali na taj način više riskiraš, jer si skraćuješ vrijeme.
Mislim da ne trebamo pretjerivati sa kraćenjem motora na 30 sekundi, jer je to visina od cca max 100 metara, a s tom visinom se bez termike ne leti dugo, odnosno samo nekolicina pilota može na taj način izvući 15 minuta leta.
Što se tiče slobodnog rada motora uz ograničenje na maksimalno 60 sekundi je, čini se i meni, prilično prihvatljiva varijanta. Međutim, u fly offu će svi koristiti motor 1 minutu i opet će se nametnuti početna razlika, ali ne na temelju slobodne odluke pilota, već na temelju sposobnosti brzog penjanja modela. Ako netko želi imati uključeni motor 10 minuta, to je njegov odabir, ali ne znam kako će na taj način izvući bodove. Čini mi se da se većina pribojava velikih visina postignutih dužim radom motora, ali svima je valjda jasno jedno - duže uključen motor, manje preostalog vremena -, vremena koje nosi bodove, tako da je svakome u interesu čim prije isključiti motor, a ne tjerati ga do granice vidljivosti modela.
Ostavimo natjecateljima ove kategorije da sami odabiru taktiku kojom će prikupljati bodove, a ne da je namećemo ograničenjem vremena maksimalnog rada motora.
U Sloveniji se «mala kategorija» definitivno nije raspala zbog slobodnog vremena korištenja motora, već zbog, možda malo prerano, dopuštenih brushless setupova, koji su bili definirani snagom do 75W, pa je to bilo prilično teško kontrolirati i podešavati snagu istog određenim propelerima.
Sada su Slovenci također pri usklađivanju pravilnika sa Euro cup pravilnikom za «malu», sada zvanu outruner kategoriju, tako da će ovi modeli sada moći biti teški minimalno 500 g, imati neograničen broj servo motora i biti opremljeni outrunerima promjera max 28 mm, dužine 26 mm, propelerom minimalno 10 x 5 i baterijom maximalno 2 ćelije. Svi motori tih dimenzija imaju vrlo slične performanse, pa se na ovaj način želi standardizirati ova kategorija. Naravno da je i nadalje vrijeme korištenja motora slobodno. Ovaj pravilnik je već prihvaćen u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj, a uskoro i u Sloveniji i primjenivat će se od slijedeće godine na F5J Eurocup natjecanjima, kao i na njihovim nacionalnim kupovima.
Budući da cijene tih motora nisu prevelike, morali bismo i mi razmišljati o budućnosti u tom pravcu, jer moramo priznati da je brushed motore sve teže nabaviti.
Ako se promjeni pravilnik na slobodno korištenje motora, mislim da nitko ne treba ništa mijenjati na sadašnjim F5J-N modelima, već na samom natjecanju procijeniti, prema vlastitim sposobnostima i sposobnostima modela, koji možda nije vrhunski, vrijeme korištenja motora.
Danijel Štefičar
Top of the page Bottom of the page
NiX@
Posted 5/12/2009 18:05 (#17034 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

10025
Location: Ludbreg
Ako ostavimo potpuno slobodno koristenje rada motora, ne da cemo ostati na istom sto se tice visina na startu nego ce biti jos i vece, a mi ovdje zelimo spustiti sve na prihvatljivu visinu. To nema smisla, isto kolko nema smisla da sa 2 min rada motora doslovno padati 8 minuta. Al to je samo moje misljenje. A sta se tice uvodenjem brusshlesa, moje misljenje je da tako dugo do kad mozemo furat speed 400 nebismo trebali nista mjenjat.
I ipak mislim da vise riskiras kad imas manje rada motora.. Sve ce postat atraktivnije ako ne nista drugo..


Edited by NiX@ 5/12/2009 18:06
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 5/12/2009 18:26 (#17035 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Mislim da je Danijel najviše mislio o tome kako bismo onda i mi u CRO mogli organizirati i prisustvovati Euro kupovima, a da za to ne bismo trebali imati još jedan set modela. Mislim da nije ni to ideja za odbaciti. Na kraju, i F1A i F3J i F3K su svugdje isti, svi se držimo nekog standarda kako bismo se mogli natjecati ne samo među sobom.
A dobro, netko će kazati, ovo ie ipak nacionalka
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
NiX@
Posted 5/12/2009 18:59 (#17038 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

10025
Location: Ludbreg
h.kreso - 5/12/2009 18:26

Mislim da je Danijel najviše mislio o tome kako bismo onda i mi u CRO mogli organizirati i prisustvovati Euro kupovima, a da za to ne bismo trebali imati još jedan set modela. Mislim da nije ni to ideja za odbaciti. Na kraju, i F1A i F3J i F3K su svugdje isti, svi se držimo nekog standarda kako bismo se mogli natjecati ne samo među sobom.
A dobro, netko će kazati, ovo ie ipak nacionalka


Za razliku od F1A, F3J, F3K koje jesu, F5J nije sluzbena FAI kategorija pa vjerovatno nema nekog pravilnika na vecem internacionalnom nivou.
Za neogranicen broj servoa nisam jer to pokrece jednu cjelu lancanu reakciju promjena, a minimalno 500 grama definitivno nam netreba jer ce se dogodit ono suprotno od onog sto nam je bio prioritet kod ove kategorije, a to je da jednostavno se konkuretan model nemoze kupit (Dlakina iznimka ) i mora se sam napravit. A model iz kalupa sa high-tech glupostima na 2 m raspona moze se dobit oko 500 grama.

Svojevremeno je gosp. Werner Stark, inace legenda HLG-a, imao jedan mali "bunt" protiv tada novonastale kategorije F3K. Imao je najjednostavnije moguce napravljene modele sa 2 kanala i nazvao ih je KIS (keep it simple). Mislim da bi se trebali drzati njegove parole.
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 5/12/2009 23:41 (#17041 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Ali nemojmo zaboraviti da nasa "nacionalka" ima vise natjecatelja nego cijela "Europa" zajedno u maloj kategoriji i zasto bismo mi morali nasu sad mogu reci uspjesnu "nacionalku" prilagodjavati njima i njihovim pravilima koje ionako mijenjaju ako ne svake onda svake druge godine i tako redom vec 5-6 godina?
Na tekme vani odlazi 1-2 takmicara a tko ima takvu zarku zelju nabavit ce si i taj "low cost" setup za vani... Kada sam pocinjao sa promocijom te kategorije u HR imao sam jasnu viziju sto je najprihvatljivije za siroku masu modelara i upravo ta jeftinoca te jednostavnost kako pravila, tako i modela najbitnija je za opstanak kategorije. Pogledajte cemu se vracaju i kako se zabavljaju pravi (vrhunski) piloti (ono sto sam pokusavao i sam uvesti u HR prije nekih 6-7 godina ali mi nazalost nije uspjelo):
http://www.workflow.as/jogrini/diary/mar08.htm
http://www.fineworx.net
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=146667

Ako se idemo igrati prema tzv. europskim "F5J" pravilima trend ce kad tad kao kod njih postati "male" kompozitne jotice na 6 servoa koje dostizu cijene preko 500€... (slika u prilogu)




(125_00.jpg)



Attachments
----------------
Attachments 125_00.jpg (147KB - 263 downloads)

-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
Denis
Posted 6/12/2009 04:10 (#17043 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Regular

252525
Location: Varaždin
da se i ja umješam.....

postoji jedno jednostavno "pravilo" ......
kad je nešto dobro i razvija se kao naša f5j nacional klasa, zašto to mjenjati.....

svatko od nas ima neku ideju, koju bi vrlo rado dodal u nacionalku......
a mislim da budu one ubrzo počele padati, kad se dogoti prva promjena..... (u ovom slučaju vidim da se zagovara slobodan rad motora s max. ograničenjem....), nakon toga našla bude se skupina ljudi koja bude zagovarala brushless, ailerone, kočnice.... ili nešto drugo...... a učimo na greškama od drugih, lako vidimo da to možda i nije pametan odabir.....



po meni nije dobro uvoditi slobodan izbor vremena rada motora s max. ograničenjem.....
ovo je takmičaska klasa koja je, ako se ne varam, bila zamišljena jeftino, jednostavno, i ono najbitnije za "klince"
tj. bila je zamišljena kao jednostavan ulazak klinci u takmičarske vode
a kolko vidim to se i događa, sve brojnije svake sezone.....


ako je "svima" argument da je 60sekundi rada motora previše, postižu se prevelike visine.....
možda da se skrati rad motora na 50, 45..... ili kolko se dogovori, ali mislim da treba ostati vrijeme rada motora jednako za sve.

JER..... ako sagledamo ovaj prijedlog......sa izborom rada motora sa max. ograničenjem......
on prvenstveno odgovara iskusnim letačima, koji mogu sa par sekundi rada motora, riskirati i pronaći termiku.....

ONDA......
moramo uzeti u obzir da neiskusnijim odgovara slobodan izbor rada motora BEZ OGRANIČENJA.....
jer je to druga ploča strane rizika sa izborom rada motora......


POŠTO je klasa zamišljena za početnike, ne znam tko je "kvalificiran" da odlučuje o takvim drastičnim promjenama..... "profići" ili "početnici" ili svi zajedno ????


da skratim sranje, kasno je i spava mi se.....
ako je večina za, nek se skrati rad motora, kolko je potrebno, može i na 10 sekundi, ALI ZA SVE ISTO.....

KAD JE NEŠTO DOBRO, ZAŠTO TO MJENJATI, pogotovo tak drastično i kad ne znamo kakav bude rezultat
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 6/12/2009 09:15 (#17044 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Vidim da se tema, vezana za pravilnik F5J-n kategorije, zagrijala i da je ovo dobar signal za Modelarsku komisiju da odredi termin na kojoj će se odabrati najbolja varijanta pravilnika, a sve u cilju zadržavanja interesa za ovu kategoriju.
Budući da su se razmišljanja o pravilniku pisala u temi "Gradimo opet", nadam se da i ostali F5J-asi, osim promišljanja o pravilniku, rade nešto konkretno, vezano za ovu temu.
Bez obzira na pravilnik, model za ovu kategoriju je jednostavan za gradnju i jeftiniji od ostalih hi-tec mašina koje koriste naši susjedi, za što se i ja zalažem, dakle KIS.
U tom kontekstu je u našoj radionici izrađen još jedan nacionalni model, nazvan Meduza. Raspona je 195 cm, s korijenom krila 17 mm, profilom MH 32 do RG 14. Težina krila 100 g, cijeli model RTF 390 g. Namjerno je odabran nešto brži profil zbog bolje mobilnosti. Model je testiran i zadovoljava ukuse graditelja. E sad, penjanje. U prvim letovima za 1 minutu je testni model dostignuo cca 150 metara, a Igorov, usporedbe radi, cca 80 metara više. Drugi dan mijenjamo motore i sad Meduza penje za minutu više od 200 metara, a Igorov model malo niže. Treći dan vraćam Igoru njegov motor, a sebi uzimam treći, stariji korišteni motor 1 sezonu. Konačno, oba modela penju na oko 230 metara. Mision acomplished.
Zanimljivo, kako motori istog proizvođača imaju toliko različite performanse. Od 5 motora 1 je super, tri su nekakva sredina, a jedan je katastrofa.
Što se tiče baterija svi letovi su isprobani jednom Kokamicom 910 mAh, 15 C.
Danijel Štefičar



(MEDUZA-POCETAK.JPG)



(Meduza-RTF-I.JPG)



(MEDUZA-RTF-II.JPG)



(MEDUZA-ZAVRSETAK.JPG)



Attachments
----------------
Attachments MEDUZA-POCETAK.JPG (47KB - 280 downloads)
Attachments Meduza-RTF-I.JPG (80KB - 264 downloads)
Attachments MEDUZA-RTF-II.JPG (76KB - 268 downloads)
Attachments MEDUZA-ZAVRSETAK.JPG (86KB - 279 downloads)
Attachments NACRT.doc (81KB - 271 downloads)
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 6/12/2009 09:41 (#17045 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
@Belovic - slažem se sa tobom u potpunosti... zato i jesam postao ono o broju učesnika DP F5J-N kroz godine.

@Denis - tvoje mišljenje me podsjetilo na onaj vic 'o dve krave i mlijeku' - naravno u pozitivnom smislu !

@Danijel 230 m sa modelom 190cm/390 gr je vjerojatno isto toliko dobro koliko i mi na 260 do 280 metara sa modelima od 175cm/370 gr , jer bi ti trebal imati bolju finesu.
Kolika ti je površina 'Meduze', tj koliko grama po dm2 imate?

Iako sam ja kao F5 takmičar outsider, meni se čini da je ova rasprava o F5 pravilniku klasični hitac u prazno: Mimi će i dalje penjati više od drugih, ma koliko bilo vrijeme rada motora predviđeno pravilnikom. Skraćivanje na 45 sec ne donosi veliku razliku, jer po mojim mjerenjima i bolje batke nakon 30 sec na punom gasu ne omogućavaju više od 4 m/sec penjanja, krivulja pri kraju penjanja počinje blago zaobljavati.

U biti tih 45 sec je ništa drugo nego li linearni shift na dole svih za nekih 50 metara uz potencijalni zajeb za početnike jer najčešće teško penju modelom.
(slika u prilogu)

I ovo je tema o gradnji modela, pa bi možda ove postove diskusije o pravilniku trebalo prebaciti u odgovarajuću temu?

Damir


Edited by Diogen 6/12/2009 09:58




(penjanje minutu_15.jpg)



Attachments
----------------
Attachments penjanje minutu_15.jpg (113KB - 255 downloads)

-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 6/12/2009 13:05 (#17048 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Površina "Meduze" je 29,07 dm2, (krilo 26,25 dm2, rep 2,82 dm2,) odnosno 13,415 g/dm2, znači u granici dozvoljenog. Na žalost, nemamo loger, pa su visine koje sam naveo samo odokativne.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 6/12/2009 13:08 (#17049 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Denis: "POŠTO je klasa zamišljena za početnike, ne znam tko je "kvalificiran" da odlučuje o takvim drastičnim promjenama..... "profići" ili "početnici" ili svi zajedno ???? "

U svim kategorijama, pa tako i u ovoj, imamo ukupni i JUNIORSKI plasman. Dakle, omogućeno je juniorima da se "razračunaju" među sobom i da, ako su najbolji, pobjede i u ukupnom poredku. Juniori su oni od 10 godina, a i oni od 18, koji mogu imati i puno letačkog staža. Isto tako i seniori mogu biti početnici. U F1N, a radi velikog broja natjecatelja različite dobi, uveli smo samoinicijativno i poredak osnovnoškolaca. Naravno, za F5J je to bez veze (zbog ukupnog broja juniora). Slažem se da modeli moraju ostati jednostavni (mislim na max 2 serova) i jedino o čemu će se morati u skoroj budučnosti razmišljati je alternativa za pogon (sve teže nabavka 400tica). Bit mojeg zalaganja za skračivanje vremena rada motora je isključivo zbog enormnih visina. Malo prije su naveli:

Danijel: 230 metara

Diogen: 260 do 280 metara, a Diogen kaže da Mimi ide još više.

Kak sam već nekoliko puta napisal, dajmo sve to malo približiti zemlji. Je, veli netko: "opet bu Mimi najviši". Nek bude, ak ima najbolji model i najbolje vozi. Ne predlažem ja ovo da bi ekipa mogla pobjediti Mimija. Sa Diogenovih 280 metara, da model propada 0,5 m/sec ispada 560 sekundi leta. Koja kanta tak curi??

Na početku F3K su bili jednostavni modeli, koje je svatko moga napraviti u 2-3 dana. Visine izbačaja su bile 10-15 metara i dalo se zajedriti. Dosta ekipe je tak i naučilo letjeti (Leli, Buki...). Po mojem skromnom mišljenju, F5J bi bila prekrasna kategorija, da se max visina snizi na 100-150 metara. Tko kaže da se mora uvjek odletjeti 10 minuta. I u F3J sam dosta puta dobio 1000 sa samo 2 i 1/2 minute leta.

I na kraju, bit tekme i modelrastva je napraviti bolji model, bolje pilotirati i uz možda malo sreće i pobjediti. I ak je to sve pošteno i u okviru pravila, veselju nema kraja

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 6/12/2009 17:21 (#17053 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Možda meni kao outsideru stvari izgledaju malo drugačije. Kod većine outdoor slobodnoletećih kategorija, F3J, F3B a i mnogih drugih propisan je način kako model dovesti gore (dužina sajle, težina gume, dužina rada motora itd...). Uvijek su propisani minimalni ili maksimalni parametri i sve izvan toga je povreda propisa ali naravno da svi žele što bliže ograničenju. Moje je mišljenje da treba ograničiti vrijeme rada motora jer će u toj slobodi trajanja rada motora izgubiti upravo početnici. Ako mu ne ide penjanje mogao bi i penjati pet minuta, kao da je postizanje visine poanta svega, pa što mu onda ostaje od radnog vremena. Sa druge strane iskusni modelar može stisnuti šupak i isključiti motor nakon 20 s pa svojim vještinama izvući do kraja. Nemojte početnicima davati previše slobode jer će se pogubiti. Njima treba zadatak: penji minutu (ili koliko već) a onda odjedri najbolje što možeš. Nema tu tajni. Za dobar rezultat treba dobar, istriman model i istreniran pilot i malo sreće. Neograničeno vrijeme rada motora je samo komplikacija za početnike, a ne sloboda. Osim toga na tu slobodu neće naići ni u jednoj drugoj kategoriji.
Ja bi se tekmao u F5J ali na 300 m ne vidim model a nemam namjeru gasiti motor ranije dok mi se to ne isplati.

Edited by Vilim 6/12/2009 17:24
Top of the page Bottom of the page
Denis
Posted 6/12/2009 18:59 (#17059 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Regular

252525
Location: Varaždin
Dlaka: Bit mojeg zalaganja za skračivanje vremena rada motora je isključivo zbog enormnih visina.....


ma i ja sam za skračivanje visina, tj. vremena rada motora, zanimljivije bude, i teže odraditi max.

ali sam i protiv rada motora po želji, jer to povlači dosta kalkulacija, nekome prednost, nekome hendikep....
i ne znamo na kraju krajeva kakav utjecaj bude to imalo na ovu kategoriju.... preveliki je to korak u "nepoznato"

ako se vrijeme motora smanji za recimo 15-20 sekundi, visine se budu drastično smanjile, do izražaja bude više došlo jedrenje, za 10 minuta se bude trebalo puuuuno više potruditi, tekma bude zanimljivija, opet jednaka za sve....
Top of the page Bottom of the page
Denis
Posted 6/12/2009 19:03 (#17060 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Regular

252525
Location: Varaždin
ma nek se smani i na 30 sekundi samo da bude zanimljivije
Top of the page Bottom of the page
Bombek
Posted 7/12/2009 09:54 (#17070 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Zaprešić
Do danas nisam vidio da se prića o promjeni pravila pa da se i ja umiješam.

Na neogranićeno vrijeme rada motora se ne slažem uopće jer nema smisla letjet na granici vidljivosti, i nema potrebe da se uvijek mora odletit max radno vrijeme. Jer onda više nemamo avione već rakete koje će ići u stratosveru i pumpati spidirati i radit gluposti po zraku a pilot misli kako lijepo leti a uopće ne vidi model.

Da se ogranići radno vrijeme recimo opet na minutu a uvede sloboda gašenja motora po želji pilota, neće se ništa postići, većina će ići na max vrijeme jer kako je Niksa u nekom od postova objasnio neće se isplatiti riskirati.

Jedino što ja vidim da bi bilo BOLJE u ovoj kategoriji je da se rad motora smanji recimo na 40 sek. Modeli će se bolje vidjeti, morati će se preciznije letjeti i paziti na greške, svi avioni u zraku će biti bliže i moći će se lakše "uštekati " nekome u termiku ili u bolji zrak.
Biti će sigurno većih razlika i većih pušiona jer će biti teže napraviti max radno vrijeme, ali garantiram da će biti zanimljivije.
-----
I kamen leti kad ga baciš.

F1A, F5J
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 7/12/2009 20:02 (#17074 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Svi forsirate brushles motore kao pogonsko sredstvo (mada bi i meni bilo tako puno jednostavnije...) mislim da nemate previse iskustva sa E-setupima, stoga cu navesti glavne prednosti i nedostatke pa procjenite sami:

Pogon sa SPEED 400
plus:
-svi ali bas svi imaju podjednake uvjete
-jednostavan za koristenje
-propisana elisa 6x3 (6x3,5) i spiner pa nema mjesta eksperimentiranju i prevarama
-relativno jeftin
-poznati parametri i snaga

minus:
-ogranicen vijek trajanja
-relativno mala snaga
-brushed regleri su teze dostupni

Brushles pogon
plus:
-relativno jeftina kineska roba (europska i USA kvalitetnija nekoliko puta skuplja!!!)
-velika ponuda na trzistu
-dugi vijek trajanja

minus:
-siroka paleta proizvoda razlicitih proizvodjaca i kvaliteta (od kineskih do made in USA/CZE/Germany)
sa cime ce modelari dubljeg đepa biti u prednosti vec na startu!!!
Zamislite da se netko od nas pojavi nekim setupom Hacker/Kontronik ili Scorpion koji stoji preko 100€
a "pocetnik" na startu kineskim emax/turnigy od nekih 10-20 dolara...
-previse mogucnosti experimentiranja spinerima, alu nosacima i elisama sto mnogostruko komplicira
i poskupljuje kategoriju, naime nije svaka elisa npr. 11x8 pogodna za svaki ourunner fi 28mm!!!
-baterije veceg kapaciteta zbog vece struje sto znaci i skuplje

SVE NAVEDENO PISANO JE U KONTEKSTU ZA "NACIONALNU" KATEGORIJU!
Zamislite da se uvede sa prvom tekmom brushles pogon, koja bi to bila zbrka i frka sa nepoznanicama i uzaludnim investicijama.
Na kraju krajeva skuzili bi da netko ima setup od 60W a drugi od 120-150W...

Mislim da sam Vam naveo dovoljno argumenata ZA i PROTIV da mozete razumno zakljuciti sto i kako je najbolje za najmasovniju RC kategoriju

-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 7/12/2009 20:15 (#17075 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

belovic - 7/12/2009 20:02 Svi forsirate brushles motore kao pogonsko sredstvo (mada bi i meni bilo tako puno jednostavnije...)

Kad sam spomenuo da će u skoroj budučnosti trebati razmišljati o zamjeni za 400ticu, nisam s tim mislio na odmah, niti da sam pristalica toga. Jednostavno mi se ćini, da su 400tice sve teže dostupni

Sad nam je puno važnije postići dogovor o smanjenju visine.

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 7/12/2009 20:30 (#17077 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Dlaka, to slusam (zelje i zeljice gotovo svakog natjecatelja) vec dvije godine gotovo na svakoj tekmi i nisam mislio konkretno (ili samo) na tebe. Jasno da vidim i ja moguci problem u buducnosti ali
ne toliko u motoru koliko u regleru, koji je postao skoro pa egzotika. Rjesenje vidim u tocno navedenom proizvodjacu i tipu brushlesa ali toga nema previse u praksi-modelarstvu (osim mozda u automobilizmu formula Opel, Renault, Skoda Fabia Cup, Seat Leon...) ali otom potom.
Slazem se, da je trenutno potrebna jedina korekcija o smanjenju visine i mislim da Bombekov i Nixin prijedlog najbolje drze vodu
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 7/12/2009 23:08 (#17080 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Ispravak dva netočna navoda......

Speed 400 je vrlo jeftin i LAKO nabavljiv motorčić. Od svih motora na tržištu on najlakše i skoro svugdje nabavljiv.

I uvijek je isti, jer ono što se kolokvijalno naziva Speed 400 je zapravo Mabuchi motor RS380xx gdje xx predstavlja podvrstu (4,8 6 i 7,2 V):
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID...

Primarna namjena mu nije samo za modele nego za prenosive brijače aparate, vibratore, masažere i još dugo će se zadržati na tržištu.
Nabava je lagana i jeftina:

http://www.bidproduct.com/part/Product_view_MOTOR_4.html
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_MOTOR_9.html
http://www.windrider.com.hk/product.asp?id=137
http://www.hobby-lobby.com/speed400.htm
http://www.goldmine-elec-products.com/prodinfo.asp?number=G16473
http://www.electrifly.com/motors/speed400.html
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVK62&P=7
..itd
Kod Graupnera se zove Speed 400, AeroNaut ih zove Race400, Robbe Power 400 itd.


Brushed regleri za ovakve motore su isto LAKO nabavljivi i nisu nikakva egzotika:

http://www.bidproduct.com/part/Product_list_BRUSHED%20ESC_1.html
http://www.windrider.com.hk/product.asp?id=151
http://www.bphobbies.com/view.asp?id=V573706
http://www.robotmarketplace.com/products/0-SPD400.html
http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcps51601
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=...
..itd

Opis mojih omiljenih reglera stavio sam ovdje:
http://krila-kanala.site11.com/index.php/topic,62.0.html

Tehnološki brushed regleri su jednostavni PWM regulatori koji se mogu izraditi i od elektronike starog serva, ima nekoliko prezentiranih DIY konstrukcija, uglavnom to je
'burek' kome ne treba pridavati neku važnost na u nacionalki, a servis vrlo popularnih reglera HBW ili TGY postao sam ovdje:

http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=119...

Prema tome, molim sve moje cijenjene kolege modelare koji učestvuju u ovoj diskusiji, da pretpostavku o teškoj nabavljivosti motora '400' odnosno reglera više ne uzimaju u obzir jer ta činjenica, jednostavno nije točna i nije argument u diskusiji oko Pravilnika F5J-N.


Damir

Edited by Diogen 7/12/2009 23:10

-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 8/12/2009 07:21 (#17081 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
dlaka - 7/12/2009 20:15

<p>
Sad nam je puno važnije postići dogovor o smanjenju visine.</p><p> </p>

Mislim da nam je isto tako važno postići ujednačenu početnu visinu i pronaći nekakav modus i za taj cilj.
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 8/12/2009 10:07 (#17083 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Daniel - 8/12/2009 07:21
Mislim da nam je isto tako važno postići ujednačenu početnu visinu i pronaći nekakav modus i za taj cilj.

Ne bih se složio s tim. To nije cilj igre. Cilj je napraviti što duži let unutar radnog vremena. Ako je ujednačena početna visina toliko važna onda ne treba ni elektropogon nego se modeli lijepo potegnu sa 150 m sajle.
Kod početnika su uvijek isti problemi:
1. Izabrati odgovarajući model.
2. Napraviti dobar (dobro) model.
3. Izreglirati model.
4. Dobro letjeti.
5. Poznavati pravila i taktiku.
Ako netko i kupi gotov dobar model, opet ne zna dobro penjati. Ne razumijem zašto bi baš taj segment trebalo kompenzirati. Ako ne zna penjati, teško da zna puno bolje letjeti. Ako i postigne visinu kao i ostali, to će biti kasnije i neće letjeti sa ostalima. Kao da je sam u nekoj svojoj ligi. A kraj radnog vremena je isti za sve. Uvjeti na terenu su isti za sve. Pravila su ista za sve. Ako se budu mjenjala neka budu takva da rizik preuzimaju iskusni a ne početnici. Kako bi ja kao početnik mogao voditi računa o trenutnoj visini, koliko je vremena prošlo, koliko mi ostaje, koliko bih mogao odletjeti da sada ugasim motor...? A drugi već lete, a ja se mučim. Rađe bih letio sa ostalima, šlepao se na njih i učio. Nema veze što su iznad mene, ali barem vidim protiv koga se borim i koliko je bolji od mene.
Uvijek su bolji pobjeđivali a ostali skupljali mrvice. Svatko je jednom bio početnik, pa ako je grizao na rezultat to je svojim trudom s vremenom i postigao. Svakom prema zasluzi.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 8/12/2009 11:05 (#17084 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

U potpunosti se slažem sa Vilimom, ako imamo zadano:

 -pogon

 -elisu

-max napon

-minimalnu težinu

-minimalno opterečenje

zašto onda forcati da svi penju jednako visiko/nisko ??? takvo što je jedino moguće u nekom npr. Easy Star kupu, gdje bi svi imali potpuno identične, industrijske modele. A i onda bi, zbog razlike u kvaliteti pilota, bilo razlike. Baš ta sloboda, da se natjecatelj sam odluči za raspon, profil... potiće kreativnost i daje natjecanju smisao. Ne mislim da neki Easy Star kup nebi bio zanimljiv, ali to je ipak neka druga priča.

Diogen, mislim da ovog trenutka nije bitan motor, rekao sam da, eventualno u budučnosti, moramo razmišljati o pogonu. Danas je sve dobavljivo, pitanje je samo gdje, kako i za koliko



Edited by dlaka 8/12/2009 11:06

-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Bojan
Posted 8/12/2009 11:11 (#17085 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Elite Veteran

100010025
Location: Zagreb

Uhh, tek sam danas vidio kakva se rasprava povela na ovu temu.

Moje mišljenje je da odluka kakva god bila ne smije u većoj mjeri mijenjati način natjecanja kao niti potrebu za većom izmjenom modela.

Skraćivanje rada motora sa sadašnjim 1 min na recimo 45 sek ne bi puno mijenjala ali bi ipak prizemljila modele barem za četvrtinu sadašnjih visina, a to bi nam trebao biti cilj. Naravno da će najbolji i dalje biti viši od ostalih i tako treba ostati. Čini mi se da je najveći broj članova MK bio za tu varijantu. S druge strane predloženo je da se jedno natjecanje održi po pravilima koji dozvoljavaju gašenje motora unutar tih 45 sekundi. Time bi vidjeli prednosti i nedostatke takve varijante. Uvođenje gašenja motora po želji odmah od slijedeće sezone po meni nije najsretnija varijanta.


-----
Bojan Stürmer

www.aeromodelarstvo.net
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 8/12/2009 13:55 (#17086 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
U krajnjoj liniji, imamo skoro desetak tekmi, tako da mislim da si možemo priuštiti jedan ili dva experimenta
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 8/12/2009 14:41 (#17087 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Vilim - "Ako netko i kupi gotov dobar model, opet ne zna dobro penjati. Ne razumijem zašto bi baš taj segment trebalo kompenzirati. Ako ne zna penjati, teško da zna puno bolje letjeti. Ako i postigne visinu kao i ostali, to će biti kasnije i neće letjeti sa ostalima."

Ne slažem se sa time, budući da kod elektro penjanja znanje utječe maksimalno do 20%, a ostalo je model, motor i baterije. Znanje letenja više utječe u letu bez motora. To je kao da vučemo modele pomoću sajli različitih dužina. Netko sa 50 m, netko sa 100 m, a netko sa 150 m. Naravno da će najduža sajla podići model najviše.
Isto je i sa motorima. Iako su propisani modeli istih oznaka, iz iskustva znam da ima prilične razlike u snazi između njih. Ako se netko namjeri na loš motor, nema šanse za bilo kakav uspjeh, po ovim pravilima. A ako mu se dopusti upotreba tog "lošeg" motora još koju sekundu duže, naravno na teret skraćivanja svog vremena, onda i on može sudjelovati u termičkom natjecanju, a ne u natjecanju penjanja, koje smo mi dosad imali, a za koje ne treba puno znanja.
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 8/12/2009 15:43 (#17088 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
dlaka - 8/12/2009 11:05
Diogen, mislim da ovog trenutka nije bitan motor, rekao sam da, eventualno u budučnosti, moramo razmišljati o pogonu. Danas je sve dobavljivo, pitanje je samo gdje, kako i za koliko



Slažem se da će kroz neko vrijeme doći na red prelazak na brushless, što otvara opet brojna pitanja: ograničenje snage ili broja okretaja... ili nešto treće, jer razlike su ovdje nevjerojatne. Popularan izbor za F5 klasu je famozni motor 2826, ali....prilažem sliku sa specifikacijama samo 1 modela 1 proizvođača i razlike u snazi idu od 140 w do 342 w. A što je tek sa kvalitetnijim proizvođačima, jer ovaj sa slike košta manje od 10$ ?

Damir



(2826.jpg)



Attachments
----------------
Attachments 2826.jpg (58KB - 297 downloads)

-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 8/12/2009 15:46 (#17089 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Daniel - 8/12/2009  Ne slažem se sa time, budući da kod elektro penjanja znanje utječe maksimalno do 20%, a ostalo je model, motor i baterije. Znanje letenja više utječe u letu bez motora. To je kao da vučemo modele pomoću sajli različitih dužina. Netko sa 50 m, netko sa 100 m, a netko sa 150 m. Naravno da će najduža sajla podići model najviše. Isto je i sa motorima. Iako su propisani modeli istih oznaka, iz iskustva znam da ima prilične razlike u snazi između njih. Ako se netko namjeri na loš motor, nema šanse za bilo kakav uspjeh, po ovim pravilima. A ako mu se dopusti upotreba tog "lošeg" motora još koju sekundu duže, naravno na teret skraćivanja svog vremena, onda i on može sudjelovati u termičkom natjecanju, a ne u natjecanju penjanja, koje smo mi dosad imali, a za koje ne treba puno znanja.

Ako imamo zadan motor (koji "navodno" nisu svi "isti", a od istog su proizvođača), elisu i napon baterije,  di tu mogu biti razlike, po tvojem primjeru "procjene" su razlike 100%, 200% i 300% ???

Mislim da je ova "rasprava" otišla u totalno krivom smjeru. Dajte već jednom shvatite, nije cilj skračivanja rada motora staviti sve na istu visinu, nego cijelu priču malo "prizemljiti"

Kak se dogovorite, tak nam bude.

 

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Bombek
Posted 8/12/2009 15:55 (#17090 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Zaprešić

Na visinama iznad 250 metara nema termičkog letenja jer pilot nezna šta se dešava s modelom, već model ili leti sam ili je nos u vijetru dok ne padne na neku vidljivu visinu kojih 150 metara onda poćinje let. Svakako se treba smanjit poćetna visina modela.
-----
I kamen leti kad ga baciš.

F1A, F5J
Top of the page Bottom of the page
Omi
Posted 8/12/2009 16:08 (#17091 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac

Ako već ima deset tekmi,može se u suradnji s organizatorima dogovorit da neke budu na 45 sekundi.


-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
Denis
Posted 8/12/2009 20:58 (#17093 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Regular

252525
Location: Varaždin
kategorija ostaje ista, bez obzira dal je rad motora 30, 40, 50 ili 60sekundi.....

i svi argumenti o smanjenju rada motora, koji su izrečeni, mislim da 100% drže vodu.....

mislim da bi visina oko 150m bila sasvim dovoljna za f5j....
naravno svi ne mogu jednako popesti, niti je to cilj
takmičenje se sastoji od izrade modela, podešavanja modela, i naravno takmičenja sa modelom ....
tak da mislim da nije u interesu da svi počnemo sa iste visine

cijela ova rasprava bi trebala imati svrhu smanjenja visina koje se postžu na penjanju..... kaj ne mjenja ovu kategoriju



još stojim iza onog.... da promijenjivo vrijeme rada motora po meni nije pametno uvesti, jer to na neki način mjenja kategoriju


f5j je trenutno najbrojnije okupljanje u HR, stvari idu pozitivno, nek tak idu i dalje....

lakše se pojedincima prilagoditi ovoj kategoriji, nego svakome od nas siliti svoje promjene u kategoriju,
na kraju budemo došli do zaključka da ne postoji kategorija koja bude svima po volji.... i promjenama nema kraja

Top of the page Bottom of the page
mifi
Posted 8/12/2009 23:15 (#17094 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Member

25
Location: VG

Pa gledajte, ja sam stvarno "analfabeta" za takmicenje, ali, ne bi li bilo dobro da rad motora ostane 60 sec. max. Tko zeli neka ga ugasi nakon 5 sekundi, ako mu je to dosta. S time bi opet u ravnopravan polozaj stavili onoga tko zna letjeti ( i visina mu nije presudna) i onoga kome to bas ne ide od ruke, pa mu je visina vazan faktor da ostane max. u zraku. Eto , razmisljam " na glas".

LP, Mifi

Top of the page Bottom of the page
Denis
Posted 9/12/2009 00:44 (#17095 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Regular

252525
Location: Varaždin
mifi - 8/12/2009 23:15

Pa gledajte, ja sam stvarno "analfabeta" za takmicenje, ali, ne bi li bilo dobro da rad motora ostane 60 sec. max. Tko zeli neka ga ugasi nakon 5 sekundi, ako mu je to dosta. S time bi opet u ravnopravan polozaj stavili onoga tko zna letjeti ( i visina mu nije presudna) i onoga kome to bas ne ide od ruke, pa mu je visina vazan faktor da ostane max. u zraku. Eto , razmisljam " na glas".

LP, Mifi





ja sam baš svojim postovima htel objasniti da to nije dobro.....

jer..... uvođenjem rada motora po želji s ograničenjem recimo 60 sekundi.... pogoduje se samo "iskusnima" koji budu najčešće to koristili...... dok manje iskusni budu "zakinuti" i išli budu na cijelih 60 sekundi večinom i samim time nemaju koristi od toga....


zbog čega se onda ne bi uveo rad motora po želji bez ograničenja, koji bi pogodovao "neiskusnima", jer bi oni koji slabije jedre rađe penjali 90 sekundi ili više, i time osigurali jedrenje do kraja radnog vremena, imali manji zaostatak, čak možda i dobili koju rundu ako neko riskira na malim visinama.....
jer takva opcija ne odgovara "iskusnima"


ponavljam se, možda ne izgleda tako, ali drastične su to promjene, i kak god uzmemo vrijeme rada motora po želji ne može zadvoljit sve, pa zato bolje niti ne pokušavati....


f5j je savršen točno kakav je, baš zbog svoje jednostavnosti.... samo da se svi slože oko nekog razumnog fiksnog vremena rada motora i to je to.....
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 9/12/2009 01:56 (#17096 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
Slažem se s Denisom, i drugima koji razmišljaju kao on. F5jN treba ostati "jednostavana" kategorija (najmanje slijedeću seznu). Samo da se smanji rad motora (ak je onaj Digenov diagram ok) na 40 sek. A u finalima da se skrati rad motora na 25 sek a da max ostane isti 10 min. (ona faza leta, trening vida i yoga vrata, kada se model samo drži na velikoj visini bez ikavog letenja nema smisla.)
Tko voli strateške igre s brzim startom nek dođe u F3j kod majstora Arijana i njemu sličnih jebxxl majki.





Edited by Džonline 9/12/2009 01:57
Top of the page Bottom of the page
zvonimir
Posted 9/12/2009 02:15 (#17097 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Member


Pravila su ista za sve glede modela, odnosno njegove mase, vrste i jačine motora, baterije, elise, pa na taj način svatko si može po želji načiniti model večeg ili manjeg raspona, oblika i dubine profila, broja sekcija i geometrije krila. Znači tu se razvija pravo modelarstvo, a ne pilotstvo. U večini drugih kategorija se usavršava umijeće letenja kupljenim modelima gdje pojednici ne znaju niti pokrpati što razbiju, a kamoli izraditi model i s njim se natjecati. Želite li i dalje poticati samogradnju kvalitetnijih modela nemojte sada uvoditi jače motore ili sl., več jednostavno ostanite pri postoječim pravilima. A što se tiče vremena rada motora pri startu, neka si svaki natjecatelj odredi koliko mu je dovoljno penjanja, ali neka se penje unutar radnog vremena, tko želi više, gubi dragocijene sekunde radnog vremena, kao i kod kategorije F3J. I tamo svi skračuju startove ovisno o jačini termike ili drugih uvjeta prilikom starta ostavljajući si više vremena unutar određenog radnog vremena kako bi si na taj način produžili let i povečali bodove. Neka modelari usavršavaju sva svoja umijeća, kako izrade tako i letenja sa modelom i na kraju neka pobijedi najbolji. Ako je majstor i penje samo 10-ak sekundi uvjeren da će nači dovoljno termike i popeti neka riskira, tko jednom isključi motor to je to, nema povratka, kao i kod jotičara, kad se otkačio, nema povratka na sajlu. Siguran sam da je to najbolji način daljnjeg razvoja te kategorije, a ne promijene unutar setup-a odnosno pogonske grupe. Ljudi do viđenja na livadi i pozdrav iz Broda.
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 9/12/2009 10:20 (#17098)
Subject: Anketa: F5J-N pravilnik



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Kako se je zadnjih dana razvila zanimljiva diskusija , predlažem da vidimo mišljenja u ovoj anketi.

Bojan, možda bi bilo dobro prebaciti postove diskusije ovdje, jer je tema 'gradimo opet' ipak o gradnji modela!


Damir
-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
Denis
Posted 9/12/2009 12:11 (#17099 - in reply to #17098)
Subject: RE: Anketa: F5J-N pravilnik



Regular

252525
Location: Varaždin
evo mene opet

možda se prevše ponavljam, ali..... pun sam argumenata


anketa je možda dobar pokazatelj onoga što ljudi žele, ali mislim da u ovom slučaju anketa nije potrebna....
kakav god rezultat, on ne mjenja ništa, a pogotovo kad bude mala razlika u glasovima....


po mojim prijašnjim postovima, možda se naslučuje kamo bi išao moj glas.... no, varate se.....
moj glas bi išao totalno suprotno od očekivanja, zbog čega niti ne mislim glasovati....

nije bitno kakve ja promjene želim u f5j, niti je bitno kakve promjene želi bilo koji drugi pojedinac, koji se takmičio ili se planira takmičiti.....

f5j-n je kao kategorija formiran i uveden u HR prije par godina, svi znamo tko je zaslužan, i hvala na tome...
koncepcija f5j-n je očito pogođena, o čemu govori broj takmičara koji raste


sve ove propovjedi, sa kojima sam sam sebi već dosadan, trebale bi imati jednu jedinu svrhu:

f5j-n je prerasao sve naše želje i prohtjeve, postao je najbrojnija nacionalna rc kategorija
zato ne vidim smisao u iznošenju osobnih prohtjeva u kategoriju, koja ne može sve želje svima nama ostvariti
i još uvijek postojati....

KAD TO SVI PRIHVATIMO KaO ČINJENICU, PRESTAJE DALJNJE NAVLAČENJE!!!




ili..... imamo drugu varijantu.....

ajmo nastavit iznosit ideje i želje o promjenama u f5j-n, pa da vidimo kolko je potrebno da se zasere kategorija

jako brzo bude došlo do spika......
JA SE NE ŽELIM TEKMAT AKO SE NE UVEDE OVO....
JA SE NE ŽELIM TEKMAT JER SE UVELO OVO.....

na kraju nema pobjednika, rezultat se jasno vidi u zemljama oko nas, koje muku muče sa f5j nacionalkom
na nama je dal budemo učili na tuđim greškama ili ...............

Top of the page Bottom of the page
Bojan
Posted 9/12/2009 18:17 (#17105 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

100010025
Location: Zagreb

Denis - 9/12/2009 00:44
mifi - 8/12/2009 23:15

..., ali, ne bi li bilo dobro da rad motora ostane 60 sec. max. Tko zeli neka ga ugasi nakon 5 sekundi, ako mu je to dosta. S time bi opet u ravnopravan polozaj stavili onoga tko zna letjeti ( i visina mu nije presudna) i onoga kome to bas ne ide od ruke, pa mu je visina vazan faktor da ostane max. u zraku. Eto , razmisljam " na glas".

ja sam baš svojim postovima htel objasniti da to nije dobro..... jer..... uvođenjem rada motora po želji s ograničenjem recimo 60 sekundi.... pogoduje se samo "iskusnima" koji budu najčešće to koristili...... dok manje iskusni budu "zakinuti" i išli budu na cijelih 60 sekundi večinom i samim time nemaju koristi od toga....

Slažem se s Denisom da to nije dobro ali iz potpuno drugog razloga. Naime, mislim da bi "neiskusnima" to više pomoglo nego iskusnima. Oni "iskusni" koji žele na vrh tablice reskirat će s kraćim radom motora i možda popu..., a neiskusni će i dalje penjati 60 sek i završiti kao točkica. Izgubit će možda 20-30 sek odnosno 50-60 bodova zbog dužeg penjanja i to je to. S malo sreće imat će 950 bodova u svakom startu pod uvjetom da dobro sleti i na kraju "nezasluženo" završiti pri vrhu poretka. Na kraju opet imamo natjecanje u penjanju umjesto jedrenju. Mislim da je osnovni cilj "natjerati" pilote na termičko letenje a to možemo jedino tako da ograničimo krajnju visinu odnosno vrijeme rada motora. 


-----
Bojan Stürmer

www.aeromodelarstvo.net
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 9/12/2009 18:54 (#17106 - in reply to #17105)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Bojan - 9/12/2009 18:17

Slažem se s Denisom da to nije dobro ali iz potpuno drugog razloga. Naime, mislim da bi "neiskusnima" to više pomoglo nego iskusnima. Oni "iskusni" koji žele na vrh tablice reskirat će s kraćim radom motora i možda popu..., a neiskusni će i dalje penjati 60 sek i završiti kao točkica. Izgubit će možda 20-30 sek odnosno 50-60 bodova zbog dužeg penjanja i to je to. S malo sreće imat će 950 bodova u svakom startu pod uvjetom da dobro sleti i na kraju "nezasluženo" završiti pri vrhu poretka. Na kraju opet imamo natjecanje u penjanju umjesto jedrenju. Mislim da je osnovni cilj "natjerati" pilote na termičko letenje a to možemo jedino tako da ograničimo krajnju visinu odnosno vrijeme rada motora. 

Potpisujem, i konkretno predlažem:

40 sekundi rada motora + 600 sekundi max trajanje leta

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Denis
Posted 9/12/2009 20:03 (#17107 - in reply to #17106)
Subject: Re: Gradimo opet



Regular

252525
Location: Varaždin
dlaka - 9/12/2009 18:54

Potpisujem, i konkretno predlažem:

40 sekundi rada motora + 600 sekundi max trajanje leta

 




podržavam!!!



Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 9/12/2009 23:57 (#17114 - in reply to #17098)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Ja sam jos uvijek za 45 sekundi rada motora + 600 sekundi max. trajanja leta, jer mi se cini kako zbog takmicara koji losije penju, tako i zbog eventualno losijih vremenskih uvjeta ovako drasticno smanjivanje vremena rada motora odmah za 20 sekundi moglo bi dovesti do deprimirajucih situacija i mozda preteskog zadatka uhvatiti termicki balon pogotovo za neiskusnije modelare a "nacionalna" kategorija zamisljena je za "siroke mase"...
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
Bombek
Posted 10/12/2009 08:31 (#17117 - in reply to #17107)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Zaprešić
Denis - 9/12/2009 20:03

dlaka - 9/12/2009 18:54

Potpisujem, i konkretno predlažem:

40 sekundi rada motora + 600 sekundi max trajanje leta

 




podržavam!!!







PODRŽAVAM !!

Dali 40 sek ili 45, ja bih rađe 40 ali kako je Beli napisao ima nekih koji još nepenju u nebesa možda im 5 sekundi nešto znaći.



-----
I kamen leti kad ga baciš.

F1A, F5J
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 11/12/2009 02:13 (#17135 - in reply to #17098)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
40 sekundi rada motora + 600 sekundi trajanje leta

U Finalu skraćivanje rada motora na 30 sek i radno vrijeme 10 min (600 sek)

Edited by Džonline 11/12/2009 02:15
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 11/12/2009 06:36 (#17136 - in reply to #17135)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje

U Finalu skraćivanje rada motora na 30 sek i radno vrijeme 10 min (600 sek)


pogotovo ako se leti finale pred kraj dana kao na 99% natjecanja
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
Drveni
Posted 25/12/2009 23:40 (#17295 - in reply to #17098)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Veteran

100
Location: Sisak, 098-711-540
Gdje je stalo. Oćemo li znati što o tome prije prve tekme sezone?
Sve najbolje svima.
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 17/1/2010 00:58 (#17507 - in reply to #17098)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Iz pouzdanih izvora saznao sam, da su na modelarskoj komisiji usvojili novi pravilnik, tocnije "fiksno vrijeme rada motora" skratili na vrlo malih 40 sekundi!
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 17/1/2010 14:43 (#17509 - in reply to #17098)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Sama anketa ti je natpolovično to i najavila
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 17/1/2010 21:09 (#17514 - in reply to #17509)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
40 je ipak manje od 45 Mislim da nismo baš svijesni u što se upuštamo... Penjanje ce sada biti vaznije no ikad.
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 17/1/2010 23:37 (#17515 - in reply to #17514)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Veteran

1002525
Location: Čakovec
belovic - 17/1/2010 21:09

40 je ipak manje od 45 Mislim da nismo baš svijesni u što se upuštamo... Penjanje ce sada biti vaznije no ikad.

Zanimljiva konstatacija. Ja sam mislio da će jedrenje biti najvažnije u ovoj kategoriji.
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 7/3/2010 23:10 (#18138 - in reply to #17098)
Subject: Re: Anketa: F5J-N pravilnik



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Samo za info: kolege iz SLO, tocnije "MK Ftič Mlajtinci" otkazuju EuroCup koji bi trebali organizirati dana 16.05.2010 u Murskoj Soboti.
Prenosim sa foruma Modelarji:
"MK Ftič se je odločil, da se odpovedujemo organizaciji tekme Eurocup 2010 in tudi DP v oktobru! Ko se bo uredila situacija pri poenotenju pravil za EU in SLO, se bomo pridružili. Takšnega balkanskega pristopa pa ne bomo podpirali.

Po eni strani bi morali nositi breme kompletne organizacije dveh F5J tekem (Eurocup in DP) pri tako neurejenih pravilih. Ni nam do tega, da bi vložil toliko energije za takšne budalaštine. To je povsem balkanski pristop in tega se mi ne gremo."

Razlog?
Mislim nebi ga trebao posebno objasnjavati... Promjena pravilnika... naime vec drugi ili treci puta ove zime neki od pametnjakovica prisjetili su se, da bi mogli malo promjeniti dozvoljene setupe za "malu" F5J kategoriju, tako bi sada umjesto 75W neki pozeljeli 200W sto bi omogucilo koristenje malih (citaj skupih) aviona izradjenih u potpunosti u kalupu ala. mini Xplorer, Scorpion...
Netrebam naglasavati da su gotovo svi potencialni takmicari tokom zime nabavili novodefinirane "brushles" setupe za 75W a sada samo nekoliko tjedana prije prve tekme dozvoljavaju i one od 200W.. sto je najsmjesnije nitko nemoze definirati ispravnost istih jer se samo promjenom elise moze drasticno promjenit performanse
Zasto ovo pisem?
Prije svega radi upozorenja da se nama ubuduce ne dogodi takva situacija, jer bili smo na dobrom putu da se i kod nas pocne zakuhtavati. Na srecu ove sezone osim trajanja motora gotovo sve po starom...
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page